Din seria "viermele din ureche": Pavana

Un alt „vierme în ureche”, genul de melodie care nu-ţi mai iese din cap este Pavana lui Faure. Poate pentru că are gustul de Florii, tristeţe şi veselie în acelaşi timp, bucurie şi adîncă apăsare deopotrivă. Mersul măgăruşului este parcă în ritmul instrumentelor de acompaniament, pe başi sau pe corzile de chitară. Flautul strigă bucuria demnă de plîns şi boceşte cu strigăt de bucurie pe regele care se îndreaptă spre moarte.

Ca poporul sîntem noi, ni se cîntă acum din fluier-flaut astăzi să jucăm, că ni se va cînta de jale şi nu ne vom tîngui:

Matei 11:17  „V-am cântat din fluier şi n-aţi jucat; v-am cântat de jale şi nu v-aţi tânguit.”
Luca 7:32  Seamănă cu nişte copii, care stau în piaţa şi strigă unii către alţii: „V-am cântat din fluier şi n-aţi jucat; v-am cântat de jale şi n-aţi plâns.

Faure este un compozitor fascinant, care a trecut „prin Biserică” spre Conservator cu muzica lui. A scris piese şi pentru orgă, pentru cor, dar şi pentru formaţii mici. Requiemul lui este unul dintre preferatele mele, alături de cel mozartian.

Una dintre cele mai populare piese ale lui este Pavana.

Iat-o în două interpretări.

Iată şi un duet … altfel

4 răspunsuri to “Din seria "viermele din ureche": Pavana”

  1. ioan Says:

    Imi amintesc cu nostalgie cum in 1947 in vacanta de vara il insoteam pe Jean Staneschi in com.Hapria jud. Alaba sa instruiasca corul adaugand suptile cunostinte generale de muziuca universala de percepere la nivelul lor rural.Mie personal m-a ajutat mai tarziu sa inteleg muzica de opera din Cluj pe care o vedeam de la cucurigu in fiecare seara.Am fost prezent la debutul lui Ion Piso in rolul ducelui din Rigoleto in locul lui Dinu Badescu carec era mutat din Bucuresti disc iplinar un an.Pe Pe J.Staneschi l-am cunoiscut mai bine la Seminar unde locuiam cu tata.era o placere fascinanta sa il asculti.Imi permit sa va aseman cu el in domeniul muzicologiei.Imi cer scuze ptr.timpul rapit.GANDURI DRAGI,LINISTE SI PACE !

  2. ioan Says:

    Imi amintesc cu nostalgie cum in 1947 in vacanta de vara il insoteam pe Jean Staneschi in com.Hapria jud. Alaba sa instruiasca corul adaugand suptile cunostinte generale de muziuca universala de percepere la nivelul lor rural.Mie personal m-a ajutat mai tarziu sa inteleg muzica de opera din Cluj pe care o vedeam de la cucurigu in fiecare seara.Am fost prezent la debutul lui Ion Piso in rolul ducelui din Rigoleto in locul lui Dinu Badescu carec era mutat din Bucuresti disc iplinar un an.Pe Pe J.Staneschi l-am cunoiscut mai bine la Seminar unde locuiam cu tata.era o placere fascinanta sa il asculti.Imi permit sa va aseman cu el in domeniul muzicologiei.Imi cer scuze ptr.timpul rapit.GANDURI DRAGI,LINISTE SI PACE !

Lasă un comentariu